Ara que ha passat un temps prudencial des que el vaig acabar, ja puc dir que és un plaer anunciar la sortida a la venda d’aquest llibre del Polònia. Ho dic perquè aquesta feina tot i que acaba sent gratificant un cop terminada, és un autèntic diplodocus del disseny, perquè involucra un munt de recursos de maquetació, il·lustració, manipulació fotogràfica, 3D, i macramé. Encara avui em costa pensar que ja s’ha entregat. Són aquestes entregues que s’eternitzen. I per més que ho miris i remiris, sempre hi ha més coses que retocar, fins i tot en el mateix moment de tancar els pdfs. Però bé, algun dia s’ha d’entregar o el telèfon comença a treure blandiblub d’un color indefinit i els correus del client ja no acaben amb un ;D    Com diu la irònica cançó That sweet deadline days.. bé, ja sé que no existeix, però no estaria malament que algú la fés.

En aquesta ocasió finalment m’he pogut desfer de la enorme rèmora que arrossegava dels primers llibres fet amb QuarkXpress, i poder passar la maqueta a Indesign. La dels llibres era l’única assignatura pendent, i cada cop que havia de tornar a Quark em sentia com l’espermatozoide negre a aquella peli de Woody Allen. Ara faria amb gust un off-topic del quark, però ho deixo x un altre ocasió, però diré que l’Indesign ha estat clau en el factor creatiu. En qualsevol cas el disc dur treia fum; 5, 6 aplicacions obertes a l’hora amb 4 mísers GB de RAM al meu vell dual core, una autèntica prova de foc a la paciència del menda… quan el teu cap y el mouse van més ràpid que el teu mac, és hora de canviar de màquina.

Per arrodonir-ho m’hagués agradat incorporar als costats un flipbook dels avions tiratomàquets que tenia de quan vaig fer la careta, però els darrers dies ja vaig haver d’abandonar la idea definitivament. Però vaja, tampoc crec que es trobi a faltar, pq va ben sobrat de contingut gràfic. A més, porta carinyo, humor i matinades incrustades a les seves pàgines. Fans del Polònia, it’s for you.

Crèdits

Edició a cura de Manel Lucas

Textos de Manel Lucas, Jaume Buixó, Pau Escribano, Quim Morales, Xavi Navarro

Disseny, Il·lustracions i maquetació: Luis Ozonas

Fotografies: Ferran Nadeu, Anna Jiménez Roig.

